fredag den 30. december 2011

Vango Halo 200 telt



Da jeg var Samsø rundt, og 1. overnatning var i silende regn og 13. ms. var det tydeligt at mit 15 år gl. iglotelt fra  bilka ikke var særlig optimal. For det første, skal inderteltet sættes op før oversejlet kan sættes på. Det betød at det hele var smadder vådt inden jeg overhovedet havde sat den op. Teltet stod i øvrigt noget udsat for blæsten, og flere gange var den ved at give helt efter.
Jeg har haft mange overvejelser omkring hvad det skulle være for et telt. Jeg faldt hurtigt for det engelske mærke Vango, Det forhandles i DK, men kan fås til ½ - 2/3 af prisen i England hvis man ser sig lidt omkring.

Jeg lavede en tråd på havkajakroerne forum: http://www.havkajakroerne.dk/php/forum/thread/3455
Inden jeg lavede denne tråd var jeg egentlig mest hook på vango tempest 200 eller 300. 200 fordi jeg kun skal være mig selv, 300 fordi den har mere højde.
en foreslog i stedet vango Halo 200.


Den lurede jeg noget på. Jeg kunne se at den havde mere højde (120 cm) end begge de tempest modeller jeg havde set på. Den er selvstående, dog er den så noget slatten ved apsis i begge sider, så der skal den lige have en pløk eller tøjres lidt.
Det endte med at blive et Vango Halo 200 telt. fandt den i England til 94 pund. incl. porto endte jeg med at have teltet til 1003 Dkr. Den blev leveret med fragtmanden 3 dage efter den var bestilt.

Den har væsentlig mindre pakkevolumen:

Den har flere fine detaljer, og et par ting der irriterer mig allerede. Lidt svært at forklare, men jeg beskriver det lidt i denne video:


Har sover i den i haven i nat, Jeg skulle både have afprøver den, og min nye sovepose, så det er godt at være tæt på en varm seng hvis det ikke fungerer.
Da jeg gik i seng var der et pænt lagt is på teltet, så der var let frost. Teltet og soveposen bestod prøven. Frøs tærene lidt om morgnen, men havet sovet godt hele natten. Super!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar