mandag den 31. december 2012

2012 - Et spændende kajak år.

Som tiden dog går... Endnu et kajak år er gået. 
Jeg havde forskellige forventninger til 2012. For det første havde jeg en ambition om at blive EPP3 Roer. 
Jeg var på EPP3 kursus på Karpenhøj i april måned.
 En rigtig godt kursus, omend vejret var lidt for roligt til formålet. Det var nu OK for mig, da jeg en md forinden havde skiftet kajak, Min Wilderness Tempest 170 PE, var blevet skiftet ud med en mere villig og hurtigere Kajak, en P&H Quest LV, til gengæld er den også mere levende. 
Kurset var godt, og jeg havde en ambition om at få prøven i hus i løbet af året også. Jeg havde udset mig en prøve i Kolding i Oktober. Desværre var jeg ikke ops. på at få mig tilmeldt hurtig nok, og prøven var allerede overtegnet. Det må komme næste år. 
Jeg havde også en ambition om at sejle 1000 km i løbet af året. Jeg nåede dog kun de 735 km, til gengæld har jeg fået nogle store oplevelser på vejen.  

Jeg har sat mig får at sejle langs hele den jyske østkyst, fra den tyske grænse til Skagen. Indtil nu er jeg nået næsten til Ebentoft. Så i 2013 vil jeg synge "fra Mols til Skagen". Jeg har nydt de lange ture med overnatning,  selv om jeg ikke har været specielt heldig med vejret, men har fået rigtig meget godt bølgetræning ud af det, og føler mig efterhånden godt rustet til en EPP3 prøve. 

2012 var også året hvor jeg fik en børnekajak, og havde børnene med på Gudenåen. En helt anderledes oplevelse at have børnene med på tur. Det handler rigtig meget om at være til stede i nuet, og lade det være en tur på barnets præmisser. Skønt at få lov at være alene med børnene i længere tid. 








2012 var også året hvor Kajak Anarkisterne så dagens lys, en lille gruppe af gode folk, Søren W, Søren B, Ulrik, Nis og mig selv, der kunne lide tanken om at mødes og gøre noget kajak sammen, uden at det behøvet at være enormt organiseret. Glæder mig til hvad året 13 vil bringe med de gutter. 

Det er kommet meget nyt Grej til i 2012, det er vel i grunden det meste der er blevet skiftet ud, pånær støvlerne og GPS´en. Jeg tror ikke at der kommer til at være nær så meget nyt grej i 2012, men der var en del der skulle skiftet før det blev rigtig godt. Mangler stadig en rigtig god vinter sovepose (men de hænger jo ikke just på træerne), og en god hjelm. Og så går jeg og pusler lidt med om jeg skal have et lille telt, et bivi telt, eller måske bare en tæt bivibag, som suplement til hængekøjen, så jeg kan tage på tur med det, og ikke er afhængig af at overnatte hvor der er træer. 

Tanker om det nye år

Jeg skal helt sikkert fra Mols til Skagen. Så skal jeg til EPP3 prøve asap. Så skal jeg ude og prøve kræfter med Vesterhavet.
Det er ikke så vigtigt hvor mange km jeg får roet i 2013, men det skal være sjovt. 

Måske melder jeg mig ind i en klub, der er kommet en ny klub i Vejle som gerne vil have en havkajak afdeling.
Måske tager jeg hul på Fyn rundt. 
Måske tager jeg instruktør 1. 
hvem ved... 2013 kom frisk....

Godt nytår!!! 





2 kommentarer:

  1. Hej Keld
    Godt kajak-nytår - og tak for mange gode indlæg på din blok i 2012! Jeg vil specielt fremhæve dit indlæg om hængekøjen og din tur med datteren på Gudenåen. Perler!

    SvarSlet
  2. Hej Leo
    Tak for din hilsen. Dejligt at høre at noget af det bliver læst. godt nytår til dig også.

    SvarSlet