lørdag den 20. april 2013

De lyse nætter er på vej.

Endelig er foråret slået igennem, og efter en dejlig dag i haven var der lidt tid til at komme på fjorden. Lagde i  i Vejle Å, og sejlede ud i fjorden, langs fjordens sydside. Solen var på vej ned bag mig, lysets reflektioner på broen gav nogle ret fine rødbrune mønstre i vandet.








Vinden var meget svag, og efterhånden blev der havblik på fjorden. Himlen var klar, og efterhånden som solen forsvandt blev månen tydeligere, og stjernerne begyndte at kigge frem.















Et stykke ude på fjorden, lå noget, som jeg tror Nephew ville have betegnet "som en udestue der aldrig skulle have været ført op". Fandt ikke ud af hvad det var, men har en mistanke om at det måske kunne være en dommer flåde, da der også var nogle afmærkninger med bøjer i vandet udfor. Men grim det var den nu alligevel...








Da jeg nåede ud til Andkær vig var det efterhånden ved at være skumring, men himlen mod vest blev fortsat oplyst af den nedgående sol.

 På tilbagevejlen så jeg 2 marsvin, som var oppe og vende i overflanden af 3 gange, de første 2 gange på en 30-40 m. afstand. Længere inde i fjorden da det var ved at være helt mørkt, var der på et tidspunkt en lille smule morild, troede egentlig kun der var morild når vandet var varmere, men der var altså også en lille smule her ikke så langt fra land.

Det blev til 12, 4 km, og skønt at kunne være på vandet igen uden at skulle have 5 lag tøj på.
Jeg loggede turen på den nye "kayaklog" app som kan downloades i en gratis prøveversion. Den ser spændende ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar