tirsdag den 2. april 2013

Påsketur ved Skærbæk

Påskeferien var godt igang, og lørdag var der mulighed for at komme en tur på vandet. Der var købt konfirmationstøj til børnene, og det sidste brænde var slæbt ind til næste fyrringssæson.
Lørdag kl 16 kunne jeg sætte fra land ved Skærbæk.



Vejret var ikke noget at råbe hurra for. Overskyet og perioder med sne/issnehaglagtignoget.












Startede med at krydse over fjorden, og halvvejs ude kom en lidt genert sæl op for at følge lidt med. Jeg sejlede baglæns i lidt tid for at få lidt video af den, men den kom aldrig helt tæt på. Hvis filmen ses på fuld skærm i HD kan man dog godt få en fornemmelse af den.











Jeg fortsatte over til broen ved Løveodde.














Derfra ind i fjorden. Krydsede fjorden igen for at komme over til spejdernes naturområdet ved Hovensodde, hvor aftensmaden skulle indtages. Undervejs blev det til en lille manøvreringsøvelse, en Haghighi vending


Jaja, Det var 1. forsøg.










Herfra gik tiden videre Houens odde, hvor den stod på Pasta Bolognese fra Real Turmat.
Samt et krus friskbrygget stempelkaffe brygget direkte i jetboil'en med en Jetboil java kit. Mums... det kunne godt gå hen og blive en klassiker.
Så kunne jeg lidt igen.





Herfra gik turen tilbage til Skærbæk, medens der blev eksperimenteret lidt med GoPro kamereraets funktioner.
























Denne gang brugte jeg endomondo til at tegne ruten for mig. følg linket nedenunder:

Endomondo Ro i kajak Workout: was out ro i kajak 11.71 km in 3t:17m:10s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar