tirsdag den 11. juni 2013

Ny Kajak... igen..

Så har jeg endelig fundet den. Min nye kajak.




                                                                               




Jeg måtte lige en lidt frustrende tur forbi en Necky chatham 17. Ellers en rigtig fin kajak, men en utrolig fin finish, men med et lavt dæk (fødderne var ikke glade...)
Og så var den for stor til mine 75 kg, og tung som et ondt år...









Den nye kajak lå og gemte sig i Struer. en kajak hvor der er plads til mine store ufleksible fødder, en kajak som er levende uden at virke ustabil, hvor der er plads til oppakning. Kulfiber skrog og glasfiber dæk. (vægt 21 kg). Det bedste første ord jeg kan komme på i forhold til den er: DYNAMISK. Gør jeg ingenting, så gør den ingenting. Men får den kant og forror, vender den 180 grader. Jeg kan få den til at slippe i bagenden, så uden last er den perfekt til leg og teknik, og så forestiller jeg mig at når jeg får den lastet til tur så vil den ligge lidt dybere, og være knap så legesyg men mere retnings stabil.







4 kajaksport luger, smarttrack fodstøtter.

Den har en næste flad bund under cockpitet, med en markeret men blød kant langt bag ud. Softchine fortil.








Så velkommen ombord i SEA HUNTER fra Struer kajak. Den gode David Biering har skrevet en anmeldelse af den, som kan ses her. Faktisk var det hans kommentar om at der var god plads til fødderne, der fik mig til at tage en tur til Struer, for en testtur for et par uger siden.








2 kommentarer:

  1. Hvordan opfører Hunter sig ved tekniske øvelser ifht Chatham? Syntes at Chatham 16 er forudsigelig når den kantes og laves øvelser, der kommer ingen overraskelser :-)

    SvarSlet