onsdag den 26. juni 2013

Teknik, leg og rulletræning med ny pagaj

Mandag aften var der lidt tid til overs, og jeg valgte at tage en tur på fjorden for få en fornemmelse af en ny og lidt anderledes pagaj jeg har købt. Det er en whitewater pagaj, en Select Blast. 648 cm2 blad, 186-190 cm lang, og med ergonomisk skaft.
Pagajen er indkøbt med sigte på bølger og surf. Det er ikke en pagaj til langture, hertil er den for kort, men jeg kunne mærke, på aftenens tur, at den gør det muligt at accelererer på en anden måde end jeg kan med min GP. Selv om der ikke var bølger til surf, lykkedes det mig alligevel at få et par glideture, og jeg blev bekræftet i at pagajen bliver rigtig god til surf.




Hvis jeg skal kunne brug den til surf, skal jeg også kunne rulle med den, og her blev jeg lige lidt udfordret til at begynde med. det kræver lige lidt tilvænning i forhold til den grønlandske pagaj, og det tager lige nogle gange at få en fornemmelse af hvordan bladet vinkler i forhold til grebet.



Godt at have noget at træne på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar