onsdag den 8. januar 2014

Endelig...

Fredag d. 3. januar. Så blev det endelig tid for at komme på vandet igen.
Siden min tur til Skagen er det ikke blevet andet end til få småture. Dels pga. alm. travlhed og dels pga. en belastningsskade i, nå ja, po poen, hedder det vist. På den lange tur blev det tydeligt at der er et misforhold mellem formen på mit kajaksæde og formen på min bagdel, hvilket resulterede i at jeg kom til at sidde og hænge meget på en muskel. Endvidere skal jeg have den skummet lidt op omkring lårstøtten, så ben stilingen bliver lidt anderledes og mere afslappet.
Som følge heraf har jeg skiftet sædet ud, til et NDK skumsæde, og arbejder på at monterer noget mere skum ved lårstøtten. Til dette bruger jeg et alm. skumunderlag, som jeg limer sammen med, og monterer med Sikaflex, dette er det bedste limprodukt til formålet, som jeg endnu har prøvet. Sædet er ligeledes monteret med et par klatter af dette.
Dagens tur var sammen med en gruppe gode mennesker som jeg ikke kendte så mange af på forhånd. Skønt at bevæge sig ud i verden, møde nye mennesker og tænke, dem kunne jeg egentlig godt have lyst til at lave noget sammen med en anden gang.
Aftalen var egentlig en rundtur i lillebælt med udgangspunkt fra Fredericia lystbådehavn. Men en middelvind på ca. 9 ms fra syd og med udsigt til en del modvind gjorde at planen blev ændret. I stedet blev turen flyttet til Vejle fjord, med start i Trelde, og med slut i Brejning lystbådehavn.

Det blev en fin tur, hvor vi en stor del af turen havde læ/fralandsvind og fladt vand.











Vi tog en lille afstikker ind i Spang å, hvor vi kunne komme ca. 500 m ind, før vi ramte en sluse.
Fint nok, for vi skulle jo samme vej tilbage igen.
Vi snakkede lidt om muligheden var der for at sejle hele vejen ned i Kolding fjord.
Med efter lidt research viste det sig, at det måster man ikke. Så var den ide ligesom til en side...




Herfra gik turen stik nord på, forbi Hvidbjerg strand, imod Hagen.





Efterhånden som vi kom længer op, fik bølgerne bygget sig op, så der det sidste stykke op mod Hagen var basis for et par surfturer, max fart 14,9.
Vel rundt om hagen var det tid til frokostpause og madpakker. Vi fandt et par bænke i læ ved stranden udfor Hagen- og mørkholdt Strand Camping. Herfra kunne vi se Brejning Lystbådehavn 3 km længere mod vest. Det var begyndt at regne, så det var rart at komme tilbage i kajakkerne, så vi kunne få varme i kroppen igen.
Inde i lystbådehavnen blev der lige mulighed for at rulle lidt.
Vil man ro i det, så må man jo også lave rednings øvelser i det...
Samlet distance 12 km. Så er der tage hul på rosæson 2014, spændende hvad den ellers vil bringe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar