søndag den 31. august 2014

DKF havkajak instruktør 1.

Så blev det tid at stifte bekendskab med instruktøruddannelsen. Valget blev DKF systemet. Det er det vi bruger i klubben. 
Jeg havde tilmeldt mig et kursus i DKF regi, på Skanderborg vandrehjem. Et fantastisk charmerende sted. At kokken så serverer flæskesteg med hele svineriet, gør det jo ikke just ringere...









Kursusindholdet, var en skøn blanding af teori, på land og på vandet, og praksis, fortrinsvis på vandet.
Vi havde et fint undervisningslokale til vores rådighed (med kaffeautomat) hele weekenden, her foregik en del af den teoretisk undervisning, som bl.a. omhandlede instruktionsteori, turplanlægningen. EPP systemet, sikkerhed osv.


Lørdagen gik med instruktion, Her er det Preben der dissekerer en makkerredning, så alle får en fornemmelse af hvad der skal foregå når vi lidt senere går på vandet.
Lørdag aften gik med teori igen.











Søndag var der en dels turleder teori og praktiske øvelser på programmet. Utroligt som ting har den med gå gå galt på sådan en tur. Vi fik alle lov at prøve kræfter med at holde styr på de ustyrlige, de hjælpeløse og de søsyge.







Nå, alle overlevede, og mindst ligeså vigtigt, bestod. Så nu kan jeg vel egentlig kalde mig Havkajakinstruktør...

Hvis jeg skal sige lidt om niveauet på Instruktør 1, så ligger det meget godt placeret et sted mellem EPP2 og EPP3. Så vil man både arbejde på egenfærdigheder og uddanne sig som instruktør, så kan man fint tage på et Instruktør 1 kursus,  inden man går videre med EPP3. Selvfølgelig er der mange af EPP3 færdighederne der er særdeles hensigtsmæssige at have med sig ud i virkeligeheden, også som instruktør 1.

Skøn weekend, med flinke mennesker og en dygtig instruktør.



1 kommentar:


  1. Jeg havde brug for at få adgang til min kæreste, fordi jeg formoder, at han blokerede mig på whats-app og Facebook. Jeg blev træt af at hacke hans telefon selv, men det var ikke muligt, så jeg blev sendt til (int.hackers002@gmail.com), der med succes hackede telefonen og gav mig alle de resultater, jeg havde brug for. så er her for at sætte pris på int.hackere til et job, vil Gud velsigne dig


    I needed to get access to my boyfriend phone cause i suspect he blocked me on whats-app and Facebook. I tired hacking his phone my self but it was not possible then i was directed to ( int.hackers002@gmail.com) who successfully hacked the phone and gave me all the results i needed. so am here to appreciate int.hackers for a job will done God bless you

    SvarSlet