onsdag den 6. august 2014

En god dag på lillebælt

Jeg har det jo sådan lidt med at jeg ikke syntes at der er nogen grund til at ro det samme sted en helt masse gange, når der nu er så mange steder jeg ikke har været endnu.
Nu gik turen til lillebælt. Jeg går vist lidt og pønser på noget der kunne lige "Fyn Rundt", som sædvanligt sådan en bid en gang imellem når jeg har tid og lyst. Denne tur gik med at få samlet nogle ender. Jeg manglede et stykke fra Strib fyr, og ned til den nye lillebæltsbro. Et fint stykke, med mange store flotte huse.






















Herefter gik turen lidt mod syd.  Ned til føns Vig. Et lækkert sted, som vist skulle være god at lege i ved en passende vestenvind. En meget lukket og beskyttet vig, og gør at det da vist er meget svært at drive til havs ved vestenvind. Herfra gik turen op mod Fænø. Hvor aftenens måltid blev indtaget.


En tur med en enkelt kraftig tordenbyge.

 Men ellers overvejende havblik, og et skønt scenarie leveret af naturen i lillebælt.










































En forfriskende, let og ikke mindst stille tur, efter 3 dage sammen med 2 børn i en kano.

Dagens etappe 31 km. Med det jeg tidligere har roet indtil flere gange af Fyns kyst, har jeg nu tilbagelagt 50 km af den fynske kyst.




Så mangler jeg bare 250 km. Men nu skal i ikke forvente at det bliver på en gang.
Har et DKF instruktør 1 kursus, og et BCU 4* kursus i kalenderen inden for den næste 1½ md. Så det kommer det nok meste til at handle om her den første del af efteråret.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar