lørdag den 1. september 2012

Batterisystem - Billigt og enkelt

Jeg har et lille og enkelt 12V batterisystem, så jeg har mulighed for at lade telefon og andet grej på længere ture.

Jeg har købt et batteri som har målene 13,7x6,7x6,6. De yder 3,4 Ah, og er dermed ikke det største batteri, men den rækker fint til mit behov, som er ture på op til 1 uges varighed. Det svarer meget godt til f.eks. denne bateripakke, som så vidt jeg lige kan læse er på 3,2 Ah, som man på tilbud kan få for 299USD. Der er selvfølgelig både lader og stik med til forskellige ting.

Jeg har købt dette batteri, kan ikke huske hvor jeg købte den, men har fundet den her, til 329 kr.












Herudover har jeg købt en 12V forlængerstik i Harald Nyborg til 29,95 kr. Den har jeg klippet over og sat to kløer på, som passer til batteriet. Her der det jo så pænt vigtigt at få vendt polerne rigtigt. Måske kan man finde et færdigt stik et sted, men nok ikke til 30 kr....





Hele herligheden pakker jeg sammen først i en gammel konvolut med de der luftbobler i, så batteriet ligger mere beskyttet, og så i en plastpose og så i en 2 L vandtætpose. Man kunne også bare pakke det i en plastpose og så pakke det ind i noget tøj eller andet, så man ikke behøver investerer i flere vandtætte poser.









Herudover skal man så bruge en billader, til det man gerne vil have strøm til.

Har man ikke i forvejen en 12 V lader, så skal man selvføgelig også have fat i sådan en.

Jeg havde begge dele i forvejen, så min batteripakke står mig i samlet 359,95 + drybag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar