onsdag den 18. januar 2012

En lille tur inderst i Vejle fjord

Tirsdag d. 17/1, arbejdsdagen sluttede kl. 12, så var der dømt kajakeftermiddag. Første gik turen forbi Kajakgården i Kolding. Jeg havde bestemt mig for at se nærmere på Greenland Touring. Men jeg måtte erkende at sådan en kommer jeg aldrig ned i. Jeg er ret lang, og har en stiv fod, str. 46, og den får jeg aldrig derind. Jeg forsøgte ikke engang.
Jeg fik en god snak med Michael, og var nede at sidde i flere andre kajakker. God Butik!!
Herefter gik turen hjem, og klæde om, på tager med kajakken, og til det nærmeste isætningssted.
Beklager den dårlige billedkvalitet...vand, og hvad ved jeg...
Der var godt nok meget grøde og lavvandet, 20 m med 15 cm tangsuppe, men i januar skal man vel bare være glad for at isen er flydende...

Der er vand, men udsigten er lidt kedelig hele vejen ud til Tirsbæk strand, er Vejles svar på strandvejen


 og en konstant susen fra Vejlefjordbroen i baggrunden. her er den taget på tilbagevejen, medens solen forsvinder i syd vest.


Dagens distance 12 km.
Bølger 0-30 cm.
vind 4-6 ms
blandet skydække.

PS.: en gang når jeg får tid og overskud vil jeg lave et indlæg om isætningssteder og overnatningsmuligheder ved vejle fjord.

2 kommentarer:

  1. En skam du ikke kan komme i den Greenland T. Det er trods alt noget af det smukkeste kajakdesign der findes, men der findes heldigvis også andre kajakker, bare ikke så smukke :-))

    SvarSlet
  2. Hej Keld
    Kan man finde dig på FB :-) vi har en gruppe der for Seabird
    Hilsen Peter

    SvarSlet