lørdag den 7. januar 2012

En stor kajakoplevelse

Endelig blev der igen mulighed for at komme afsted med kajakken. Valgte at køre til Juelsminde, og sejle lidt op langs kysten og tilbage igen. Jeg fandt et godt isætningssted , der er fra parkeringspladsen lige 50 meter ned til en ren stenfri sandstrand, lagde fra land omkr. 15:20.









Herfra gik turen først over til Juelsminde havn. Hertil har jeg tidligere sejlet, og jeg har en drøm om at sejle hele den jyske østkyst fra grænsestenen i Flensborg fjord til grene i nord, så det hele skulle med.
Herfra satte jeg kursen stik nord, tværs over vigen. da jeg kom lidt ud voksede bølgerne til 30-40 cm. tætte vindbølger. Meldt 8-10 ms, fra vest, men syntes måske ikke det mærkedes som så meget.  Men når jeg kom lidt ud var der lidt uro på vandet, men da jeg kom over på den anden side af Sandbjerg vig, blev vandet igen helt stille.

I de områder hvor jeg sejlede helt kystnært i læ var der havblik og vinden næsten væk.
Ved As hoved rejser skrænten sig næsten lodret


Lige før kysten drejer ind til As vig, holde jeg pause i skumringen, og fik lidt suppe med nudler, uhmmm...
Jeg var lidt spændt på hjemturen, i forhold til mørket, men jeg havde GPS, pandelampe og det hele med, og det var næsten fuldmåne og skyfrit, og turen tilbage til bilen var hele vejen helt kystnært og stort set hele vejen i læ.
Men jeg havde ikke behøvet at være bekymret for mørket. Det var en FANTASTISK oplevelse.


Det var helt stille. Bare mig selv, kajakken, pagajen og vandet.



Tilbage ved isætningsstedet ca. 18:30, fuld af energi og glæde, efter vel nok en af mine til nu bedste kajakoplevelser, og med mod på at sejle nye aftenture i fuldmånes skær.

distance 15,7 km
Vind mellem vindstille ( i læ) og 8-10 ms
skydække, først overvejende overskyet, men fra 16:45 skyfrit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar